28.4.2014

Treenattiin ACE:lla

Koitti taas ACE-treenipäivä. Autoon pakattiin kolme koiraa (Martta, Riesa ja Kriisi) ja kolme ihmistä (minä, Kirsi ja Maria) ja suunnattiin kohti Kuopiota ja ACEa. Ihana aurinkoinen päivä ja mukavaa seuraa, niin mikäs siinä oli taas ajella.

Tiialla oli siellä taas mukava rata meitä odottamassa: 32 estettä, joissa sai tehdä mm. perjättöjä, saksalaisia ja valsseja. Kaikki kontaktit olivat radalla ja taisipa olla kaikki erikoisesteetkin. Eli monipuolinen rata, ja itse asiassa aika sopiva Martalle ja minulle. Joitakin kohtia piti hinkata rataan tutustumisessa, mutta loppujen lopuksi olin aika sinut radan kanssa. Tästä huomaan, että radanlukutaito itselläni on parantunut roimasti viimeisen vuoden aikana. Vielä vuosi sitten yli 20 esteen rata tuntui ihan mahdottomalta muistaa, mutta nyt se tuntui aika helpolta ja luontevalta. Ilman näitä säännöllisiä ACE-treenejä tuskin olisin tässä. Ja kun tarkemmin ajattelen, niin kyllä nuo ACE-treenit ovat tarjonneet eniten sitä kuuluisaa flow'ta. Tänään oli sellainen hieno päivä, kun Martta kulki kuin ajatus. Ensimmäisellä kierroksella tehtiin pätkissä ja tehtiin hienosäätöä. Toisella kierroksella tehtiin näin:




Eniten olen ylpeä hienoista kontakteista. Ne on upeat. Kunpa saisin tuon saman fiiliksen kisoihinkin ja edes kerran noin varmat ja hyvät kontaktit. Viikon päästä on kotikisat ja niissäkin varmistellaan kontakteja. Tai siis treenataan kontakteja. Minun pitää vain olla tiukkana enkä saa hyväksyä kontaktien läpijuoksua. Hitaat kontaktit voin vielä hyväksyä, mutta ylihyppäämistä en. Kolmelle radalle olen ilmoittanut, joten siinä on varaa ottaa hyllyt vaikka parilta ensimmäiseltä siinä toivossa, että kolmas rata sitten lopulta onnistuisi.



Ei kommentteja: